malinebbe.blogg.se

Malin Evelina här, mamma till tre pojkar. Ebbe den äldsta och Sigge och Tage, tvillingar. Häng på!

Tre djupa och bakåtlut

Publicerad 2017-01-24 20:17:02 i Allmänt,


Jag tror på riktigt inte ni förstår hur mycket jag biter ihop när denna bild tas. Det värsta jag vet är kladd, smutsiga kläder och fettigt hår. Ebbe skulle aldrig få lämna huset. 


Men, ja ordet men, han måste lära sig, desto mer han själv får prova, känna ibland tappa mat desto snabbare kommer han lära sig. Hans mamma måste luta sig tillbaka och låta honom vara. 

Han kommer aldrig få gå ut med smutsiga kläder men hemma får han äta själv. Sen om jag skulle tvätta sönder hans kläder så får det bli så. Det finns nya. 

Lite info om dagisstatusen. Funkar hur bra som helst, jag ljuger inte om dem lägger upp tio bilder per dag på deras instagramkonto. Dem får lära sig hur en kompis ska vara, gå balansgång och låssas man är elefanter och titta på båtarna. 

Ebbe har lärt sig säga Madde, tror det är hans favoritpedagog och tydligen har han en beskyddare på dagis som hjälper honom, snäll tjej. Så söta dem små liven. 

Lämningen fungerar bra, han visar var man ska gå in, vinkar till sin mamma och ibland får jag också en kram. Att välja rätt dagis är viktigt och jag är mer än nöjd. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela