malinebbe.blogg.se

Malin Evelina här, mamma till tre pojkar. Ebbe den äldsta och Sigge och Tage, tvillingar. Häng på!

Det här med lagsport

Publicerad 2017-01-19 19:56:04 i Allmänt,


Lagsport, kärleken, glädjen och gemenskap. Under hela min uppväxt har jag tillsammans med andra, tränat, svettats och skrattat. Om jag kommer tvinga Ebbe att prova på sporter, självklart. 


Igår samlades över 40 man i en svettig liten idrottshall i lilla Billeberga. Tillsammans delade vi upp oss två och två. Gick runt på olika stationer, hoppade, böjde, klättrade och tävlade. 

Efteråt var jag svimfärdig, helt vit i huvudet och trodde ett tag att jag på riktigt skulle tuppa av. Om jag skulle göra om det? Absolut. 

Alla som inte provat på lagsporter kan inte förstå känslan över att tillsammans jobba mot ett mål. Att man utför så mycket mer än bara "fotboll". Gemenskapen går före allt, trivs man inte så lägger man inte ner dessa hundra timmar. 

Jag är så imponerade av våra herrar. Vilket gäng. Att vi tjejer står över allt det vet jag men peppet från våra grabbar, obeskrivligt. Stor eloge till dem. 

Om två månader så hoppas jag att jag är där jag vill vara, stark och motiverad, för jag vet att tillsammans med detta gäng så finns det faktiskt en möjlighet till det. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela