malinebbe.blogg.se

Malin Evelina här, mamma till tre pojkar. Ebbe den äldsta och Sigge och Tage, tvillingar. Häng på!

Trerättersmeny ❤

Publicerad 2017-02-14 19:48:09 i Allmänt,


Alla hjärtansdag, två år sedan vi stod i badrummet och läste av graviditetstestet med två sträck, två år sedan vi båda stod i badrummet och grät, två år sedan vi inte kunde hålla oss utan berättade för Markus och Linda samma dag, två hela år sedan.


Jag orkar faktiskt inte tjata om hur bra och omtänksam Oscar är för det är ingen som kommer tro mig ändå. Men idag när jag kom hem stod det vita rosor på bordet och grytan puttrade på spisen. 

Ebbe mötte mig i hallen med en innebandyklubba och boll som ha fått av farmor och farfar. Klubban åkte i golvet, Ebbe sprang med öppna armar mot mig och skrek mamma samtidigt som hans små armar åkte runt min hals, bästa alla hjärtansdag någonsin! 

Att leva med den snällaste människan jag känner är underbart, att leva med en som kan laga mat är guld. Klart man ska ha trerätters på alla hjärtansdag. 

På menyn bjöds till förrätt, smörstekt bröd med räkröra, avokado och ägg. Till huvudrätt blev det långkoksgryta, serverat med blomkålspuré och ruculasallad. Sen avslutade vi med marängsviss. 

Ebbe fick smörstektbröd och ägg, sen makaroner och korv, ändå lyx för en ett åring. Tyvärr hann han inte smaka på glassen. Han valde och ta sin filt och napp och hoppa upp i soffan och somna på trettio sekunder, svår och natta den där. 

En perfekt avslut på en annars tråkig tisdag. Tacksam ! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela