malinebbe.blogg.se

Malin Evelina här, mamma till tre pojkar. Ebbe den äldsta och Sigge och Tage, tvillingar. Häng på!

Supermamman

Publicerad 2017-02-02 21:14:06 i Allmänt,


Den kille kan verkligen bära upp smycken, (hoppas inte Oscar läser detta.) 


Supermamman, alltså jag, lämnade Ebbe på dagis igår. Förklarade lite lätt vad som hänt, visade hans sår och sa sedan hej då och åkte till jobbet. 

Natten sov mamma över hos oss. Oscar jobbade i Göteborg och jag vill inte sova själv. Det här med en super mamma alltså. Jag kunde gå upp och duscha i lugn och och ro sen rulla till dagis. 

När jag hade varit på jobbet i ungefär två timmar ringde dem från dagis. Jag älskar varje pedagog, dem är bara så bra. Madde, som det var denna gång, frågade vad som hade hänt med Ebbe.

Vi pratade ett tag och hon förklarade att såret börjat blöda igen. Hon sa lugnt att dem kanske kunde fixa det, men hon kände ändå att Ebbe inte var sig själv. Vi bestämde långt om länge att mamma skulle komma och hämta honom igen. 

Mamma bestämde sen med dagis att han skulle stanna hemma som idag också. Så Ebbe fick tillbringa natten hos sin mormor och morfar inatt. Idag har han bara gått runt och sagt mormor.

Imorgon är det dags för dagis igen, fredagen är på gång och helgen knackar på dörren. Veckan har bara rullat på och jag älskar livet. 

PS, till alla föräldrar vars barn ramlar och slår sig rejält. Glöm inte anmäla det till ert försäkringsbolag. Det kan vara viktigt i framtiden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela