malinebbe.blogg.se

Malin Evelina här, mamma till tre pojkar. Ebbe den äldsta och Sigge och Tage, tvillingar. Häng på!

Nöden har ingen lag

Publicerad 2017-02-25 21:41:41 i Allmänt,


Hela familjen gjorde ett besök hos Felicia igår. Alla behövde klippas. Mamma klippte sig först, sen Ebbe, Oscar och sist jag. Tre timmar senare och egentiden var slut. Oscar tyckte att min egentid var slut för denna månad, tur då att den snart är slut. 


Felicia gjorde det ljust nertill och mörkt upptill. Det var bara vi på stället, vi pratade, skrattade och tiden flög förbi. Oscar och Ebbe åkte hem till min mamma och pappa och beställde pizza. 

När jag dök upp hade pizzan precis hamnat på bordet. Ebbe åt för glatta livet och helgen kunde börja. Lite kaffedrickande och en trött Ebbe senare somnade i soffan. Mamma sa bestämt att han fick sova kvar och vi åkte hem. 

Lördagen bestod av fotboll. Ebbe klädd med både underställ, fleece och skalbyxor var mer än redo. Dock blir jag så trött på allt tjat om att han fryser om händerna. Nej, små barn fryser inte om händer, då säger dem till och ja det är en omöjlighet att ha på honom vantar. 

Matchen hann knappt börja förrän Ebbe varit i varenda vattenpöl på stället. Klampade runt, ramlade ibland och detta var verkligen det ultimata testet på vad hans skor klarar av. Jag kan säga att när jag klätt av honom och satt honom i bilen så var han så varm, Ecco, jag älskar er. 

Matchen slutade förövritt lika. En i helhet bra match och man märkte på killarna att dem var nöjde efter nittio minuters spel. Faktiskt alla runtomkring gick hem med ett extra leende på läpparna. 

Oscar åkte med bussen tillbaka till Tågarp för att duscha och byta om och vi körde hem, för att komma på halvvägs att vi inte har några nyklar. Vi fick helt enkelt vänta. 

Jag körde en runda ner om stan och Ebbe somnade som en stock. Frisk luft alltså, bästa sättet att somna ett barn på. Jag körde sen upp på uppfarten. Där satt vi sen och väntade på Oscar. 

Ebbe sov och jag var så kissnödig så jag funderade ett tag på att kissa på mig. Men självklart är jag mognare än så och valde att sätta mig framför min egen bil istället, på min egen uppfart, på min egen tomt och uträtta mina behov, ja nöden har verkligen ingen lag. 

För att krydda det lite. När Oscar sedan kom hem, öppnade han dörren, gick in, tog av sig skorna, gick ut och hämtade Ebbe för att komma in och säga att han blev så blöt om fötterna .... att berätta eller inte berätta(?) 

När Ebbe sedan sovit i två och en halv timme så vaknade han upp, hoppade ner från soffan, promenerade direkt till sin dammsugare och började dammsuga, när tycker ni att vi ska åka in och kolla honom? 

Vi åt tacos, lekte på Ebbes nya bilmatta och till er som inte tror att han kommer någonsin somna igen så slocknade lillkillen vid nio. Tack för att vi fick världens lättaste och tröttaste kille. 

Imorgon ska världens bästa Linda firas. Vi ska på kalas, huset ska städas och tvätt ska tvättas. En vanlig söndag med andra ord. 

Så nöjd med håret.
Tre kanonkillar efter dagens match.
En trött kille efter två timmar ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela