malinebbe.blogg.se

Malin Evelina här, mamma till tre pojkar. Ebbe den äldsta och Sigge och Tage, tvillingar. Häng på!

Inrikes levererar

Publicerad 2017-02-05 19:56:42 i Allmänt,


Efter lördagens löpträning på 1,5 timme så var kroppen trött och sliten, trots detta hann jag hem, köra till återvinningen och tvätta bilen. Oscar hade städat huset och åkte sen vidare till fotbollen för kick off. 


Själv skulle jag på kick off med jobbet. Hela inrikesavdelningen skulle äta och spela bowling. Jag och två andra möttes upp och åt och drack lite tillsammans och Linda kördes oss sen till Helsingborg. 

Jag vet på riktigt inte när det började spåra ur, om det var redan när vi träffades eller det faktum att ett tiotal killar börjat tura redan klockan tre. 

Innan bowlingen var slut vid nio hade en skickats hem i taxi och en annan blivit utkastad från stället. Jag hade blivit av med min väska som återfanns i baren och ölglasen hade slutat räknas sedan länge. 

Efter tog vi taxi ner till Harrys. Ja ni läste rätt, Harrys. Kommer inte ihåg när jag hade så roligt sist. Temat var slager, behöver jag säga mer? Låt efter låt var rena klassiker och svetten nästa droppade från pannan. 

Till detta ska tilläggas att vi på stället träffade en åkare till oss som köpte över tjugo drinkar som stod fritt på bardisken till allas glädje.

Oscar ringde mig vid kvart i två och undrade om jag tänkte komma hem alls. Idag skulle jag ha frukostkalas och imorse när jag vaknade var jag rätt tacksam att han ringde och påminde mig, trots att jag antagligen vaknade full. 

Ebbe hade sovit för första gången hos sin faster och på dagen hade han varit och lekt med massa kompisar, hängt på väla och även dansat en sväng i varuhuset till allas skratt. 

Frukostkalaset blev mysigt, pannkakor, bullar, tusen olika pålägg och ägg med bacon. Enkelt, gott och ingen dag går till spillo. Ebbe somnade vid ett tiden tillsammans med sina föräldrar i soffan. 

Perfekt avslut på veckan och är så tacksam för mina presenter. 

Tydligen fick Mats jobba extra i garderoben.
Nöjd kille.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela