malinebbe.blogg.se

Malin Evelina här, mamma till tre pojkar. Ebbe den äldsta och Sigge och Tage, tvillingar. Häng på!

Helgen som gått

Publicerad 2017-02-19 21:42:05 i Allmänt,


Mer glad för bussen än vara på fotboll.

Känns som väldens längsta helg. Ändå har vi egentligen inte gjort så mycket. Fredagen hade Johanna P handlat mat till. Med motivering, "ni handlar alltid mat så nu är det min tur". Den kvinnan alltså. 


När Johanna P handlar så blir det inte lite
Kött och någon potatis, när Johanna P handlar så är det rejält. Kyckling, pommes, cowslow, sallad, blåbär, melon, ananas, en hel påse naturgodis, två påsar chips och två choklad, frågor på det? 

 En mysig fredag och en Ebbe som nästintill själv hoppade upp och la sig för han var helt slut. Han vet även hur han ska utnyttja Johanna P på bästa sätt och hon köper det
varje gång.

Vi har många regler, en är att efter maten när Ebbe sagt tack för maten, tvättat händerna och lämnat bordet så får han inte komma upp igen, det vet han. Det han också vet är att går har med sina rådjursögon till Johanna P så svipps sitter han vid bordet igen. 

På lördagen så klädde vi oss varmt. Ebbe hade både underställ och fleeceunderställ samt overall med varma skor. Vi skulle på fotboll och då ska man vara ute i mer än två timmar, inga problem där inte.

Dagisbarnet i honom kommer fram mer och mer. Han går runt, känner, tittar kastar jord. Kommer fram och ber en att sätta på vantarna som han tappat, går vidare. 

Killarna vann enkelt med två mot noll. Skönt för dem och skönt för alla runtomkring. Ebbe var nöjd och somnade i bilen hem, röd om kinderna, lite snorig och jordig, precis som ett friskt barn ska vara. 

Lördagen var det bara vi, familjen. Vi gjorde tacos, sen spelade vi innebandy. Jag och Ebbe mot Oscar. Nja, gick inte så bra får vårt lag men Ebbe valde ändå att "high fiva" med sin pappa efter förlusten. 

Söndagen hämtade brorsan Ebbe vid tio tiden, Oscar skulle jobba och jag skulle spela match. Dem är roliga dem två. Båda
skulle på middag hos Lindas föräldrar och självklart skulle Ebbe med där. Knappt snälla dem och man är så tacksam. 

Tydligen hade han varit hur duktig som helst, som föräldrar undrar man alltid om dem överdriver eller det är något man bara säger, men min brorsa är inte känd för att överdriva så jag tror faktiskt på att han skött sig. 

Vi spelade vår match och förlorade med
3-1. En väl genomförd match med tre återbud dagen innan pga sjukdom, skönt säsongen är igång. 

I veckan ska jag upp till Göteborg. Lära mig deras system på två dagar, vara effektiv och sen åka hem. Får se hur det slutar. Klockan är knappt tio och jag hör både Oscar och Ebbe från sitt rum snarka, tror jag också slänger in, natti! 


Glad för sin morbror..
Innebandy
Linda skickade att grabbarna sov lite middag.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-02-20 12:21:13

Han skötte sig ypperligt hela em! Var hur rolig o glad som helst! Satt t o m hos mej o mös på kvällen👍

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-02-20 12:21:13

Han skötte sig ypperligt hela em! Var hur rolig o glad som helst! Satt t o m hos mej o mös på kvällen👍

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela