malinebbe.blogg.se

Malin Evelina här, mamma till tre pojkar. Ebbe den äldsta och Sigge och Tage, tvillingar. Häng på!

Älskade fredag

Publicerad 2017-02-24 05:30:55 i Allmänt,


Äntligen, veckan har varit fullspäckad. Vabb i måndags, Göteborg två dagar, mycket på jobbet torsdag med allt nytt och idag fredag. För att inte glömma nämna det, löndag! 


Denna månad har varit tuff, ni som vet som varit föräldrarlediga och har varit mitt i brytmånaden vet. Oscar har varit hemma och fick inte ens hälften av sin lön förr månaden, då är det tufft. 

Min mamma har varit helt fantastisk denna månad, jag har lånat pengar av henne, (som jag idag redan betalat tillbaka), hon har handlat mat till oss, blöjor. Hon fattar utan att man måste säga det till henne att nu är det kris. 

 Vi behöver inte pengar senare, vi behöver dem när vi som mest behöver dem. Sen är det ju som det alltid är, desto mindre pengar du har dest mindre gör du av med. Men man vill inte gå och fråga, men mamma har det liksom i sig. Inget snackjag  swishar över, tack älskade mamma! Vad skulle vi gjort utan dig.

Idag ska hela familjen iväg och klippa sig. Alltså Ebbes hår? Hade han varit tjej så hade han haft så långt. Men den killen måste klippa sig var sjätte vecka. Så tjockt, kanske blir att vi rakar lite på sidorna, som hans pappa, vi får se. 

Lördag är det fotboll som vanligt. Oscar ska möta Glumslöv. Vi skulle ha spelat på söndag men dem lämnade återbud, för lite folk. Kanske inte konstigt i februari månad när det känns som alla är sjuka. 

Dagis har stängt på måndag, jag skulle egentligen köra till Göteborg, vi får se om jag kan det eller måste vara hemma. En fråga till, vem fan beställde snö!? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela